Annonce
Tarm

Filmkonkurrence får gymnasieelever til at spare på alkoholen

Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden opfordrer unge til at begrænse alkoholen, og det skal de unge selv finde ud af gennem en videokonkurrence. PR-foto
Annonce

Tarm: Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden står bag en konkurrence, der handler om at lave den bedste film med fokus på sloganet "Drik mindre – oplev mere". Her deltager også 1.g'erne på Vestjysk Gymnasium.

Baggrunden er, at danske unge drikker mere end unge i resten af Europa. Således har 32 procent af danske 15-16-årige været fulde minimum én gang i løbet af den seneste måned. Den andel er meget højere end det europæiske gennemsnit, som blot er på 13 procent.

I konkurrencen skal eleverne på én dag producere en kampagnefilm, hvor de kommer med deres bud på, hvordan man skaber en festkultur, hvor høje promiller ikke er omdrejningspunktet. Eleverne skal selv idéudvikle, skrive manuskript, tegne storyboard, filme og redigere kampagnefilmen på en mobil eller iPad. Den færdige film uploades til www.lommefilm.dk, hvorefter en jury kårer vinderen, som bliver belønnet med en alkoholfri morgenfest for hele skolen.

Videoen skal få unge til at drikke mindre i festlige sammenhænge og derved give anledning til bedre oplevelser. PR-foto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce