Annonce
Erhverv 112

Få hjælp i en coronatid: Jysk Fynske Medier opretter gratis hotline for trængte virksomheder

Har du som virksomhedsejer, selvstændig eller butiksindehaver også svært ved at finde svar og løsninger på alt fra ansættelsesret, lønkompensation og markedsføring midt i en coronatid, så er hjælpen her. Danmarks næststørste mediekoncern og din lokale avis sætter både egne kompetencer gratis i spil og samler erfaringer udefra for at støtte det lokale erhvervsliv.

Erhverv 112: Hvordan beholder jeg kunderne i butikken, når den fysiske forretning er lukket ned?

Hvem får jeg til at købe det enorme parti - blomster, æg eller andre varer uden lang holdbarhed - som står klar til levering på lageret uden aftager, når det skal gå hurtigt med at udvide salgsnetværket?

Og hvad betyder det for mig, når Erhvervsstyrelsen onsdag åbner for ansøgninger om lønkompensation?

Coronakrisen har på få uger givet slemme skader i fundamentet hos de danske virksomheder - små som store. Mange må fra den ene uge til den næste kæmpe med likviditeten, og flere års faldende ledighed er erstattet af fyresedler, der bliver stanget ud på stribe. Der er ingen tvivl om, at det er alvorligt langt de fleste steder.

Annonce

Virksomhederne er samtidig det fundament, som samfundet bygger på. Lokalt som nationalt. Det får krisen til at ramme ekstra dybt.

Det er nu, vi skal stå sammen, selv om vi fysisk skal holde afstand. Derfor opretter Jysk Fynske Medier en gratis hotline for trængte virksomheder, som savner sparring, svar eller bare et godt råd i den nye dagligdag. Hotlinen hedder Erhverv 112, fordi det er både akut og alarmerende.

Danmarks næststørste mediekoncern, der står bag en række lokale og regionale titler som eksempelvis Fyens Stiftstidende, JydskeVestkysten og Århus Stiftstidende, stiller selv kvit og frit en række kompetencer til rådighed for lokale firmaer og forretninger. Det gælder for eksempel eksperter inden for e-handel, markedsføring og sociale medier.

Samtidig sidder eksterne eksperter klar til at hjælpe med at svare på spørgsmål om alt fra ansættelsesret, krisekommunikation og ledelse til finansiering, skat, moms og regnskab. Det er blandt andet advokater, revisorer og økonomer.

Endelig bliver alle de gode historier delt til gensidig inspiration med læsere og brugere på alle platforme - herunder nyhedssider på nettet, de 13 jysk-fynske dagblade og andre titler.

Der har allerede været flere, som eksempelvis den fynske gartner, der er klar til at give 100.000 ellers eksportklare påskeliljer væk, den midtjyske bager, som har genopfundet begrebet "landture" og selv kører brød ud til kunderne, eller de mange tomme restauranter, der i stedet har fået gang i en blomstrerende take away-forretning.

Formålet med Erhverv 112 er enkelt. At stå sammen lokalt om at få flest mulige erhvervsdrivende og deres virksomheder bedst muligt gennem krisen.

Erhverv 112

Erhverv 112 er Jysk Fynske Mediers hotline for virksomheder, der er trængte på grund af coronakrisen.

Hotlinen giver mulighed for at få gratis sparring, hjælp og søge gode råd til alt om finansiering, kommunikation, markedsføring og meget mere.

Jysk Fynske Medier er Danmarks næststørste mediekoncern, du blandt andet kender for Avisen Danmark, Erhverv+ og de 13 lokale dagblade, Fyens Stiftstidende, Fyns Amts Avis, JydskeVestkysten, Fredericia Dagblad, Vejle Amts Folkeblad, Dagbladet Holstebro, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Dagbladet Struer, Folkebladet Lemvig, Viborg Stifts Folkeblad, Horsens Folkeblad, Randers Amtsavis og Århus Stiftstidende.

Sådan bruger du Erhverv 112:

Skriv direkte til os på mailen erhverv112@jfmedier.dk eller via din avis' hjemmeside i et nyoprettet beskedmodul under erhvervsrelaterede artikler.

Du kan også ringe til os på telefon 63 45 22 00 alle hverdage i tidsrummet 8-16.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Der er god grund til både at tænke sig om og "wågne" op!

Læserbrev: En tak for Chrisitan Estrups klumme i Dagbladet lørdag 4. april. Hvor er det godt, at du tør tage fat på de problemer, der også er i forhold til den måde, vi bruger verdens ressourcer på. Jeg fik det dårligt forleden aften, da jeg så en udsendelse om "Verdens største blomstermarked" fra Kenya. Her avler man roser i tonsvis til forsendelse - med fly - til forkælede menneskers luksusforbrug bl.a. i Danmark....kæmpestore marker lagt under glas og intensivt dyrket - til luksus: - og forleden var der så en "tårevædet" udsendelse om en stakkels gartner, der måtte smide for millioner af gule kalanchoer ud, fordi markedet herhjemme - og i Tyskland - var stagneret på grund af covid19 - og han skulle have ryddet drivhusene, så de stiklinger, der skulle komme med fly fra Vietnam en af de nærmeste dage, kunne få plads. - og se så i de store fødevarebutikkers frugt- og grøntafdeling - søde kartofler, granatæbler, palmekål, æbler og jordbær helt udenfor sæson og quinoa og 25 forskellige slags ris, hvor man ikke engang kan købe noget så dansk som byggryn ! - og alt det bliver sendt hertil med fly! - og der produceres jo nærmest ikke tøj her i landet mere til trods for, at der for 40 år siden var en "hær" af dygtige strikkere og syersker i Herning og omegn. Det skal alt sammen laves i "langtbortistan", så vi kan få råd til at købe et nyt stykke tøj i hver uge - og det skal alt sammen med fly flere gange. - så er der jo nogen romantikere, der påstår, at det er nødvendigt for at støtte de pågældende lande - altså en form for u-landshjælp - ha, ha, ha - nærmere en form for udnyttelse for at gavne vores overforbrug. Måske var det bedre, at rosendrivhusene blev brugt til at avle mad til befolkningen i Kenya i stedet. - og så er der det overdrevne rejseri. Hvorfor i alverden skal en 8. klasse absolut rejse til Rom for at bruge fem dage på at stå i kø til seværdighederne. Og så i øvrigt ikke engang snakke med en romer. De går i deres egen lille danske "boble" og ser ikke, hvordan folk arbejder- eller bor - og de ved ikke engang, hvor Brønderslev ligger! Nå, jeg kunne blive ved, men I, der læser dette WÅGN SÅ OP og tænk jer om!

Annonce