Annonce
Erhverv

En ny chance hos Vestas: 48 fyrede medarbejdere kan søge job i Viborg

Vestas tilbyder nu opsagte, at de kan søge job i ny afdeling i Viborg. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
De 48 fyrede på havnen i Ringkøbing har nu fået en ny mulighed for at fortsætte i den store vindmøllekoncern.

RINGKØBING: De 48 medarbejdere på Vestas-afdelingen på havnen i Ringkøbing, der mandag blev opsagt, får en ny mulighed for at forblive inden for koncernen.

"Vestas åbner en midlertidig produktionsenhed i Viborg, hvor der skal laves kontrolpaneler. Der skal ansættes omkring 70 fuldtidsansatte produktionsmedarbejdere, hvoraf halvdelen på nuværende tidspunkt er blevet besat af medarbejdere fra Vestas’ fabrikker i Hammel og Ringkøbing", oplyser Vestas.

"Vi vil gerne opfordre de berørte medarbejdere i Ringkøbing og kollegaer fra vores eksisterende produktionsenheder i området til at ansøge de ledige stillinger i Viborg", oplyser Vestas videre.

Vestas lige har overtaget faciliteterne i Viborg, og de første medarbejdere begynder oplæring i slutningen af september. Der er tale om en opskalering af produktionen hos Vestas i Hammel, der er ansvarlig for den globale produktion af elektronik og convertere til Vestas' vindmøller.

Oprindeligt lagde Vestas an til at afskedige 90 mand på havnen i Ringkøbing på grund af faldende efterspørgsel på vindmøller i Europa.

Efter forhandlinger med tillidsmandsgruppen blev antallet dog reduceret til 48. Disse 48 får altså mulighed for at søge over i den nye afdeling i Viborg.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Skandale: Kan livet fortsætte uden Postnord?

Læserbrev: Hvordan har Postnord fundet af, at det kun er brevene, de taber på? De må have fundet løsningen på at skille koldt og varmt vand. Efter det er blandet... Meget fornuftigt har postbudene både breve og pakker med ud. Det er vel heller ingen ulempe for Postnord, at det er brevene, der er befordringspligt på. De har fået serveret en politisk malkeko. Det er ender vel med, at brevene må tage op til en måned om at komme frem... Allerede nu er det betydelig langsommere end med dagvognen på Christian Den Fjerdes tid. Hvem har fået problemerne? Politikerne. Hvem har skabt dem? Politikerne. Der er flere mistænkte. En af de hovedmistænkte er Kristian Jensen. Det passer med hans taktik fra skattevæsenet. De startede med at slagte aktiverne og fordele dem. Derefter trykkede de på digitaliseringsknappen. Så satte de sig ned. Undrede sig over, at svenskerne ikke løste problemet for dem... Man kan sige meget om svenskerne, men speciel dumme er de altså ikke... Det er en skandale med de milliarder, der allerede er pumpet i projektet. Senest har de sendt adskillige personer på permanent ferie, og har planer om at sende endnu flere samme vej. Bare rejsebureauerne har rejser nok til dem... Det er ren kukkeluk at bruge milliarder på det! Udbringning af pakker er der mange, der har kapacitet til. Skildpaddebrevene må kunne løses på anden vis. Quickbreve er næsten lige så dyre som pakker. Derfor kan man vel sende dem som en pakke? Anbefalede breve kan vel håndteres på samme måde? Udbringning af B- breve kunne for eksempel overdrages til kommunerne. Ved at tilføre flere ansatte kunne hjemmehjælperne sagtens løse opgaven. Der bliver hældt millioner/milliarder i Postnord, som kunne bruges til det. Samtidig kunne ældreplejen i eget hjem blive opgraderet. Hvis postbudet, ligesom i gamle dage, havde tjek på om alle var ok. på ruten. Sikken en tryghed, det kunne give. Skildpaddebrevene kunne måske alternativt distribueres sammen med reklamerne på ugebasis. Nu mener nogen i det politiske, at vi skal købe Postdanmark tilbage fra Postnord. Heldigt, at vi ikke har fået malet alle postkasserne endnu. Der bliver udgifter nok til biler, skilte, tøj og til svenskerne. Men big business for dem, der sælger maling og profiltøj. Kan livet fortsætte uden Postnorddanmark? Eller går det i stå?

Annonce