Skjern Håndbold

En meget lettet Thomas Mogensen

Thomas Mogensen i gennembrudsforsøg. Han var en lettet mand efter en sikker sejr og en personlig fin indsats mod TTH Holstebro. Foto: Johnny Pedersen/Ritzau Scanpix
Efter to måneder ude med en skade var Thomas Mogensen meget i tvivl om, hvor han stod både fysisk og håndboldmæssigt inden kampen mod TTH Holstebro. Heldigvis stod Thomas Mogensen stærkt.

Skjern: Der var spillet ni minutter. Thomas Mogensen stod med bolden på venstre back i angrebet, og han kiggede ind mod midten på Jesper Konradssons håndtegn for at vise, hvilken angrebsåbning Skjern skulle spille.

TTH Holstebros forsvarsspiller kiggede samme vej. Lige et øjeblik for lang tid. For Thomas Mogensen så en åbning, som han lynhurtigt udnyttede til gennembrud og udligning til 4-4.

Lige netop den situation viste, at Thomas Mogensen er tilbage.

Og det var faktisk ingen selvfølge for Thomas Mogensen, selv om han var meldt helt klar oven på en drilsk skade.

- Nej jeg var godt nok spændt på, hvor jeg stod. Jeg har vel aldrig siddet ude to måneder med en skade. Så skaden lå i baghovedet op til kampen. Godt nok var jeg testet gang på gang, og jeg havde trænet med det sidste stykke tid. Men alligevel var der en lille frygt, der nagede. Frygt for skaden ville springe op. Jeg håbede, det holdt, og det gjorde det. Det har godt nok været en dejlig dag, sagde en meget lettet Thomas Mogensen.

Selv om han havde trænet med, så var der usikkerhed.

- Vi har jo ikke kunnet træne helt, som vi ville, fordi flere var på landsholdsopgaver. Det giver bare en anden slags træning. Så hvordan ville min timing være, hvordan ville boldfølelses være i situationer under maksimalt pres og så videre og så videre. Alt det var jeg spændt på. Og der var faktisk en situation i starten af kampen. Jeg følte, jeg skulle være gået forbi en modstander, men jeg manglede lige det sidste. Det var som om, jeg tænkte lidt for meget over tingene de første minutter i stedet for bare at køre på for fuld kraft. Og nu står vi her med en sikker sejr og så i så vigtig en kamp, det var for os. Ja nærmest en afgørende kamp. Det har godt nok været en vildt dejlig dag. Vi kunne ikke ønske os en bedre start på slutspillet end lige netop en sikker sejr over TTH Holstebro, sagde en meget tilfreds Thomas Mogensen.

0/0

Tophistorier

Annonce
Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Heinz Peters' søn blev reddet efter flere timer i vandet: - Det eneste, man føler i det øjeblik, er ren taknemmelighed

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Tarm

Færdiggørelse af cykelsti må vente til efter sommer: Nu skal broernes ben flyttes

Indland

Frivillige finder døde havfugle fyldt med plastik

Tophistorier

Skjern For abonnenter

Cyklist om hullet cykelsti-projekt mellem Vostrup og Hemmet: Det er amatøragtigt

Læserbrev

Droner i Stauning Lufthavn? Det ville være som dræsinekørsel på Banedanmarks togstrækninger

Læserbrev: ”Velkommen ombord til byrådet, dette er kaptajn John G. Christensen, med ved roret har jeg direktøren for Stauning lufthavn. Dagens tur er en blindflyvning med mulighed for at se på luftkasteller”. Dettte kunne være den morsomme analogi til at vise, hvad politikerne bliver præsenteret for, når vi snakker om Stauning Lufthavn. Kaptajnen og co-piloten har nu siddet ved roret i henholdsvis 5 og knap 3 år, og hvad er der sket...? Alt personale er enten fyret, eller har søgt væk. At man overhovedet har kunnet finde nye folk, er mere held end forstand. Det nye personale har til gengæld ikke haft de fornødne kvalifikationer, hvilket har betydet, at man ikke har kunnet dække vagterne, og dermed måtte lukke for lufttrafiktjenesten. Dette har givet anledning til kritik fra trafikstyrelsen. Alt imens man har betalt fuld løn til en fyret medarbejder. Og kommunen står fortsat med en lufthavn som er totalt nedslidt og trafikunderlaget yderst sparsomt. Dilemmaet er, at hvis man lukker eller nedgraderer lufthavnen, lukker man også lufthavnens bedste og vel eneste aktiv – Benair, og dermed arbejdspladser som ikke flytter ind på gågaden. Benair er i sagens natur afhængig af, at der er en lufthavn til deres fly, og en vis form for lufttrafiktjeneste, med landingshjælpemidler for at sikre regulariteten. Opsætning af møller der vil påvirke lufthavnens indflyvning spøger fortsat, og for at afbøde det har det været på tale at installere et nyt landingssystem (ILS). Prisen vil være 11 millioner som skal afholdes af ejerne af møllerne. Men ILS-systemer nedlægges på andre lufthavne i Danmark og udlandet. Fremtiden er en GPS-baseret procedure. Ledelsen har altså arbejdet for at indføre et forældet system på en forældet lufthavn, hvilket selvfølgelig en glimrende løsning, hvis den skal bevares som et museum. Men enhver med kendskab til luftfart havde nok kigget fremad og arbejdet for en mere fremtidssikret løsning. GPS systemet kræver ingen vedligeholdelse, bruger ikke strøm og er fremtiden indenfor al navigation. Prisen ligger omkring 300.000 kroner. Samtidig plæderer ledelsen for en øget aktivitet af skoleflyvning. Stauning har haft masser af skoleflyvning, men de tider er forbi. At for eksempel MartinAir vil komme og benytte pladsen, vil aldrig give en aktivitet, der kan retfærdiggøre yderligere investeringer. Til slut vil man have droneaktiviteter ind på lufthavnen. Men er man i byrådet blevet informeret om konsekvenserne? Droner hører ikke til på en lufthavn, det er ren desperation fra ledelsens side. Droner hører til på, eller i nærheden, af et erhvervsområde. Når der er droner i luften, må der ikke være fly - og vice versa. Måske byrådet skulle tage på studietur til en anden hensygnende lufthavn, Odense, og høre, hvilke indtægter lufthavnen har på den konto. Husk også at besøge de tilbageværende flyfirmaer samme sted og høre deres mening om droneflyvning på en lufthavn. At tillade droneflyvning er, som hvis Banedanmark tillader dræsinekørsel på togstrækningerne. Inden lufthavnen mister opdriften med den nuværende ledelse, og ender som en bunke forvredet jern på en mark, var det måske på tide for byrådet at trække iltmaskerne på, så de kan begynde at tænke klart - og få en ny ledelse ind med erfaring inden for luftfart og tilknyttede erhverv hertil. Indrømmet.. det er ikke nemt, men lufthavnen kan slet ikke økonomisk bære direktørlønninger til ansatte, der ikke kan indgå i Lufttrafiktjenesten. Byrådet skulle måske i stedet lytte og hente ideer hos brugere, firmaer, foreninger og aktører, der i dag opererer på lufthavne, og måske også spørge tidligere ansatte!

Ringkøbing

Jobcenterchef efter kursændring i Hilde-sagen: Det sker, at der fremkommer nye oplysninger

Vestjylland For abonnenter

Efter ulvedrab på kvie: Ung ejer vil nu sætte vogteræsel ind som forsvar

Ringkøbing

Se video af redning: 20-årig sejler reddet op ad vandet efter flere timer i fjorden

Ringkøbing

Hilde vandt: Kræftsyg kvindes sygedagpenge forlænges på ubestemt tid

Annonce