x
Annonce
Ringkøbing

Efterlysning: 23-årig kvinde fra Ringkøbing er forsvundet

Dette billede af 23-årige Karen Kubel Rolighed fra Ringkøbing blev taget, da hun søndag eftermiddag gik ombord på færgen fra Rønne til Køge. Foto: Bornholms Politi
Bornholms Politi efterlyser Karen Kubel Rolighed, der senest er set søndag sidst på eftermiddagen.

Ringkøbing/Bornholm: Politiet på Bornholm har tirsdag eftermiddag valgt at efterlyse 23-årige Karen Kubel Rolighed fra Ringkøbing. Hun har været borte siden søndag klokken 17.30.

På det tidspunkt rejste hun med færgen fra Rønne til Køge. Karen Kubel Rolighed er sidst set, da hun gik ombord på færgen fra Bornholm.

Den 23-årige kvinde, der oprindeligt stammer fra Bøvlingbjerg, beskrives som værende 155 til 160 centimeter høj, kraftig af bygning, og hun har brunt, mellemlangt hår. Da Karen Kubel Rolighed rejste fra Bornholm, var hun iført en mørk striktrøje med firkantede lapper på ærmerne og noget hvidt på brystet samt hvide bukser med sort mønster. Hun medbragte en stor, rød vandrerygsæk.

Vicepolitiinspektør Hans-Henrik Dam fra Bornholms Politi siger til TV 2, at personalet på færgen fandt en lille taske med nogle af kvindens ejendele, da færgen kom tilbage til Rønne tidligt mandag morgen.

- Vi ved ikke, hvad der er sket lige nu. Men det bliver mere og mere alvorligt, jo længere tid, vi ikke har hørt fra hende, siger Hans-Henrik Dam til TV 2.

Politiet anmoder borgere, der kan have set Karen Kubel Rolighed - eller måske har talt med hende - om at henvende sig til vagthavende ved Bornholms Politi. Dette kan ske via 114 eller på telefonnummer 5690 1448.

Foto: Bornholms Politi
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Corona. Vi skal bruge de danske oplevelser som aldrig før

Læserbrev: I Danmark har vi gennem de seneste ti år bygget et fantastisk turismeprodukt op med et meget bredt udbud af restauranter i alle prisklasser, som gør, at man kan spise kvalitetspizza og gourmetburgere den ene dag og på Michelinrestaurant den næste. Man kan vælge at bo på et nyistandsat vandrerhjem eller på et femstjernet luksushotel. Kort sagt er der masser af oplevelser til enhver smag. Men alle virksomhederne i erhvervet er hårdt ramt af COVID-19-virussen, og vil vi fortsat have et spændende og differentieret oplevelsesudbud i Danmark, så har vi alle et ansvar. Et ansvar for at støtte de danske restauranter, cafeer, forlystelsesparker og øvrige oplevelsesvirksomheder for at bidrage til deres overlevelse. De første konkurser fra hotel- og restauranterhvervet er begyndt at tikke ind. Desværre kommer der flere. Mange flere. Regeringen har allerede gjort meget, og det har danskerne også. Nogle restauranter og hoteller har satset på takeaway gennem krisen, og mange fortæller om kolossal opbakning fra nærmiljøet. Netop denne følelse må vi ikke glemme, når Danmark igen åbner. For behovet for støtte til de lokale virksomheder vil bestå. Denne krise forsvinder ikke igen med det samme. Erfaringer fra tidligere kriser viser, at det vil tage turisme- og oplevelseserhvervet flere år at komme tilbage til det tidligere niveau. Måske kommer turisterne igen - men hvornår? De senere år er turisterne kommet rejsende hertil fra hele verden for at tage del i den danske hygge og se på dansk kultur og design. De lægger 55 milliarder kroner om året. Penge, som bidrager til et stærkt turisterhver, vi som danskere også får mulighed for at nyde. Men når forbruget fra udenlandske turister forsvinder, er der ekstraordinært brug for, at vi selv støtter op. Vi kan ikke forvente, at udenlandske turister og forretningsrejsende med det samme igen strømmer til landet. Og selvom vi danskere kan ikke dække hele deres forbrug, så kan vi bidrage flere steder. Dette forår har mange været nødsaget til at aflyse runde fødselsdage, konfirmationer, bryllupper og andre store mærkedage, der skulle være fejret på hoteller, kroer og restauranter. Forhåbentlig kan disse fejringer gennemføres på et senere tidspunkt. Og måske kan en del af feriebudgettet, der var afsat til en tur til Østen eller Middelhavet i stedet bruges på ophold langs de danske kyster og til at nyde et fantastiske måltider på landets restauranter. Støtter vi ikke erhvervets virksomheder i dag, har vi dem måske ikke i morgen. Det vil være en skam, for turismeproduktet i Danmark er vokset med innovative ideer og spændende nye projekter, som skaber arbejdspladser, omsætning og vækst i hele Danmark. I år er året, hvor ‘Staycation’ får en helt anden betydning. Det er nemlig dét, der kan være med til at sikre turismeerhvervets overlevelse.

Annonce