Annoncørbetalt indhold

De sjoveste og skøreste reklamer

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der er gennem tiden lavet mange skøre og sjove reklamer, og man må sige at nogle af dem havde mere succes end andre. Her i artiklen tager vi et kig på de danske reklamer, der har fået os til at græde af grin og rynke på panden gennem tiden.


Annonce

Kendisser i skøre reklamer

Man har i tidens løb kunne opleve mange kendte ansigter i reklamefilm, og det var ikke altid for helt forventelige brancher, men ofte var de skøre og uforudsigelige.


Blandt de mest uventede brancher til at lave denne slags reklamer, har vi set casino branchen i form af Comeon Danmark der lavede reklamer med Nicklas Bendtner. Vi har også set DSB brillere med deres Harry og Bahnsen reklamer, som bød på skønne Søren Pilmark og Søs Egelind der lagde stemme til den lilla dukke.


Også den danske kæledægge Nikolaj Lie Kaas har medvirket i en skør reklame, da han stillede op i gul trikot for Punkt 1, og Mads Mikkelsen har medvirket i reklamer for både Storebælt, hvor også Nicolas Bro og Don Ø medvirkede, samt for Carlsberg i deres ‘The Danish Way’ reklame.


En af de største succeser med kendisser i reklamefilm må dog være den række af reklamefilm som Foreningen Fiskebranchen lavede med Niels Olsen og Kirsten Lehfeldt i rollerne som Minna og Gunnar. Den afsluttende catchphrase ‘Det er ikke så ringe endda’ skulle få danskerne til at spise mere fisk, og selvom vi ikke er sikre på om det lykkedes, så gav det i det mindste danskerne et smil på læben.

De bedste reklamer i dansk historie

Det er dog ikke altid at kendisserne er med til at gøre reklamerne til de bedste og sjoveste i historien, så lad os lige tage et kig på nogle af de reklamer, der har fået os til at grine mest.


Peter Wibroes "Hallucination" for Grøn Tuborg hvor den lettere kedelige bibliotekar-lignende kvinde i baren bliver mere og mere sexet for hver Tuborg der bliver drukket for til sidst at ende som en sand femme fatale var klart en af dem der fik os til at trække på smilebåndet.


Også IKEA’s række af ‘Kvalitetstestet af hverdagen’ reklamefilm havde en vis humor over sig og især ‘Vi synes du er for ung til at tage til Sunny Beach’ reklamefilmen fik familier overalt til at slå sig i knæene af grin.


Interflora’s ‘Husk hvad blomster kan gøre’ kampagne fik med humor sexisme og selviskhed til at blive sjovt at se på, og selvom den humoristiske vinkel måske kunne misforstås, så var de ganske enkelt rigtig sjove at se på.


Sidst men ikke mindst bør Danske Spils ‘Der er så meget kvinder ikke forstår’ reklamer nævnes, når vi taler de bedste reklamer i Danmark, for de var virkelig også morsomme (i hvert fald for halvdelen af Danmarks befolkning). Vi er ikke sikker på, at den slags reklamer var gået nu, men havde man en lille smule humor og kunne man tåle jokes med stereotyper, så var de altså ret sjove.


Der er naturligvis mange flere sjove reklamefilm end de nævnte, og vi håber på at firmaerne vil blive ved med at udvikle sjove og underholdende reklamer i fremtiden.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.