Annonce
Biler

Autobranchen og FDM: Brug Facebook med omtanke

Der er masse at hente ved at bruge Facebook til at udveksle erfaringer. Men de mange sites skal også bruges fornuftigt. Sådan lyder meldingen fra Autobranchen Danmark, som organiserer automobilforhandlerne, og fra FDM.

Frank Korsholm, der er politisk chef i Autobranchen Danmark, er positiv.

- Vi har bestemt ikke noget imod, at man diskuterer biler. Vi skal bare glæde os over, at der er interesse for vores produkter, siger han og maner til en sund kritisk sans.

- Man skal altid som læser forholde sig kritisk, uanset om det i en facebook-gruppe, eller om det er i avisen. Men her er ikke nogen redigering og nødvendigvis ikke nogen til at skrælle de værste indlæg fra. Det bedste, man kan gøre i sådan en diskussion, er i sidste ende at tale med forhandleren, som kan rådgive på et sagligt grundlag, siger han.

Det gælder især, hvis man taler om de rent tekniske spørgsmål.

- Der skal man passe på med at bruge Facebook som en bibel. Man kan bruge Facebook som inspiration og ikke som en facitliste. I sidste ende er man nødt til at læne op ad fagfolk og de autoriserede værksteder, hvor der også er garanti bag, siger Frank Korsholm.

Han peger på, at mange importører og forhandlere også følger Facebook-debatterne for at tage evt. problemer i opløbet. Det gælder også hos FDM.

Lone Otto, som er afdelingsleder for FDM’s tekniske rådgivning, mener også, at man skal være kritisk.

- Man skal ikke underkende siderne på Facebook. Her er megen brugererfaring at hente, og de kan være gode pejlepunkter. Man skal dog også have sund fornuft og være kildekritisk. Sørg for at få en second opinion fra værksteder eller FDM. De, som skriver på Facebook, har ikke rådgiveransvar, som værkstederne og FDM har, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Skandale: Kan livet fortsætte uden Postnord?

Læserbrev: Hvordan har Postnord fundet af, at det kun er brevene, de taber på? De må have fundet løsningen på at skille koldt og varmt vand. Efter det er blandet... Meget fornuftigt har postbudene både breve og pakker med ud. Det er vel heller ingen ulempe for Postnord, at det er brevene, der er befordringspligt på. De har fået serveret en politisk malkeko. Det er ender vel med, at brevene må tage op til en måned om at komme frem... Allerede nu er det betydelig langsommere end med dagvognen på Christian Den Fjerdes tid. Hvem har fået problemerne? Politikerne. Hvem har skabt dem? Politikerne. Der er flere mistænkte. En af de hovedmistænkte er Kristian Jensen. Det passer med hans taktik fra skattevæsenet. De startede med at slagte aktiverne og fordele dem. Derefter trykkede de på digitaliseringsknappen. Så satte de sig ned. Undrede sig over, at svenskerne ikke løste problemet for dem... Man kan sige meget om svenskerne, men speciel dumme er de altså ikke... Det er en skandale med de milliarder, der allerede er pumpet i projektet. Senest har de sendt adskillige personer på permanent ferie, og har planer om at sende endnu flere samme vej. Bare rejsebureauerne har rejser nok til dem... Det er ren kukkeluk at bruge milliarder på det! Udbringning af pakker er der mange, der har kapacitet til. Skildpaddebrevene må kunne løses på anden vis. Quickbreve er næsten lige så dyre som pakker. Derfor kan man vel sende dem som en pakke? Anbefalede breve kan vel håndteres på samme måde? Udbringning af B- breve kunne for eksempel overdrages til kommunerne. Ved at tilføre flere ansatte kunne hjemmehjælperne sagtens løse opgaven. Der bliver hældt millioner/milliarder i Postnord, som kunne bruges til det. Samtidig kunne ældreplejen i eget hjem blive opgraderet. Hvis postbudet, ligesom i gamle dage, havde tjek på om alle var ok. på ruten. Sikken en tryghed, det kunne give. Skildpaddebrevene kunne måske alternativt distribueres sammen med reklamerne på ugebasis. Nu mener nogen i det politiske, at vi skal købe Postdanmark tilbage fra Postnord. Heldigt, at vi ikke har fået malet alle postkasserne endnu. Der bliver udgifter nok til biler, skilte, tøj og til svenskerne. Men big business for dem, der sælger maling og profiltøj. Kan livet fortsætte uden Postnorddanmark? Eller går det i stå?

Annonce