Anmeldelse: Overwatch tager springet til Switch

Overwatch klarer springet til Nintendo Switch flot, og hvis du sætter din mobil til at dele internet, kan du nu spille Overwatch i bussen eller på toget. Pr-foto
Overwatch udkom oprindeligt i 2016, men blander sig nu i mængden af populære spil, der har taget springet over på den ditto populære Nintendo Switch-konsol.

Da Diablo 3, der lige som Overwatch udgives af Blizzard, tog springet til Nintendo Switch, synes jeg, det var et helt oplagt valg. Tænk bare at kunne bekæmpe helvedes horder og grinde dine characters, mens du sidder i toget. Men da Overwatch blev annonceret, var jeg mere skeptisk – for kan en FPS fungere på farten? Eller vil spillet binde din Switch til tv’et?

Om testen

Produkterne, vi anmelder i Jysk Fynske Medier, er udlånt af virksomheden bag produktet. Vi tester og anmelder altid objektivt, uden at virksomheden har indflydelse på processen eller den færdige anmeldelse.

Kæmp hvor end du er

Det korte svar er: ja, det fungerer. Overwatch har tre år på bagen, og selvom Nintendo Switch-versionen grafisk ikke kan måle sig med versionen på Xbox One, PS4 og pc, fungerer det upåklageligt. Overewatch kører i 30 fps på Switch, 700p håndhold og 900p docked. Jeg lægger ikke mærke til den grafiske nedskalering, når man spiller håndholdt, men spiller man docked, vil det være svært ikke at bide mærke i. Spilglæden er dog den samme.

Styringen er faktisk den største forandring i forhold til, hvis man er vant til at spille Overwatch på Xbox One eller PS4 – og selv pc. Har man en pro controller, er der ikke den store forandring i forhold til Microsoft og Sony, men det kræver tilvænning at plaffe modstanderne ned, når man spiller håndholdt.

Kan man tilpasse sig styringen, er Overwatch på lige fod med Diablo 3 en fornøjelse at have med på farten – husk dog, at du i højere grad end Diablo 3 får brug for internet, når du er væk hjemmefra.

Titel: Overwatch Legendary Edition

Platform: Nintendo Switch-udgaven, findes også på Xbox One, PS4 og pc

Udgivelsesdato: 15 oktober til Nintendo Switch, oprindeligt 24. maj 2016

Grafisk kan Overwatch på Nintendo Switch ikke måle sig med versionerne på Xbox One, PS4 og pc, men underholdningsmæssigt er der ingen forskel. Styringen kræver en smule tilvænning, når man spiller håndholdt, men i dock er det, som at spille på Xbox eller PlayStation. Pr-foto

Jeg kommer snart på besøg: Vi er nødt til at hjælpe hinanden

Læserbrev: Jeg er beæret over, at de lokale håndværksvirksomheder har sagt ja til, at jeg skal stå i spidsen for Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland. Der venter mange opgaver forude. Vi skal fortsætte med at prioritere erhvervsvenligheden i vores lokale kommuner, og vi skal fortsætte det lange seje træk med allerede i folkeskolen at vise eleverne de mange muligheder, en erhvervsuddannelse giver. Ringkøbing, Struer, Skive og Holstebro gør en stor indsats i det partnerskab, kommunerne har med Dansk Byggeri. Jeg håber, at også Lemvig, Viborg, Herning og Ikast-Brande vil støtte op om den dagsorden og indgå en partnerskabsaftale med os. Hvis vores lokale virksomheder også i fremtiden skal kunne finde deres medarbejdere i nærområdet, er vi nødt til at hjælpe hinanden. Både nu og i fremtiden vil den grønne dagsorden også komme til at påvirke alt fra vores hjem til vores arbejdspladser, og her spiller vores lokale bygge- og anlægsvirksomheder en stor rolle. Der skal bygges mere bæredygtigt, der skal energirenoveres, så vi bruger så lidt energi som muligt, og både maskiner og byggematerialer skal have mindst mulig CO2-udledning. Jeg håber, at kommunerne vil tage de første skridt og være med til at sætte skub i den grønne udvikling i Midt- og Vestjylland. Og politikerne på Christiansborg skal sørge for de rigtige rammer, der gør det muligt og attraktivt for både kommuner og private at følge den grønne sti. Jeg glæder mig til at komme rundt i Midt- og Vestjylland og møde både borgmestre, kommunaldirektører, embedsmænd lærere, elever og virksomheder. Jeg ser frem til, at vi både lytter til hinanden og hjælper hinanden med at sikre, at vores lokalområde også i fremtiden vil være attraktivt for både virksomheder og borgere.