Annonce
Digitalt

Anmeldelse: Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 på blu-ray

Max og vennerne er tilbage i Kæledyrenes Hemmelige Liv 2, hvor Max ikke bare har vænnet sig til ikke at være verdens centrum længere – han er faldet pladask for familiens nyeste medlem. Faktisk så meget, at han bliver overbeskyttende og alt for bekymret – noget mange forældre sikkert kan relatere til. Jeg var ikke kæmpe fan af Kæledyrenes Hemmelige Liv, som havde gode momenter, men blev alt for rodet i sin historie. Desværre har 2’eren samme formular med flere historielinjer, der kører parallelt og bindes sammen til slut. Er man fan af 1’eren er der altså mere godt i vente, hvis man ikke var imponeret over dén, så kan man springe 2’eren over.

Visuelt er Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 rigtig flot. Illumination Entertainment, der er mest kendt for Grusomme Mig-filmene, har lavet endnu en flot film med masser af sjove animationer og gode detaljer, som gør sig godt på blu-ray. Lyden er primært dialog og et soundtrack, der ikke gør nogen fortræd, men det lyder til gengæld rigtig godt uden at komme på overarbejde.

Ekstra-materialet er et festfyrværkeri, som byder på meget mere end ventet, og faktisk trækker op på den samlede oplevelse af blu-ray-udgivelsen med ekstra-film, musik-video, features og meget mere.

Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 er ude nu på blu-ray og dvd.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Ringkøbing-Skjern

Ørskov-sagen: Flertal bakker op om undersøgelse af Trine Ørskov og moderens nye arbejde

Annonce