Ringkøbing-Skjern

Agilia holdt rejsegilde for nyt lager

Produktions- og lagerchef Jens Iversen talte ved rejsegildet. Foto: Jørgen Kirk
Foderproducenten bygger 2.600 kvadratmeter tilbygning til den eksisterende produktionshal.

Trøstrup: Virksomheden Agilia i Trøstrup syd for Videbæk holdt fredag middag rejsegilde på et nyt 2.600 kvadratmeter byggeri, der skal rumme lager og forbedrede faciliteter for de omkring 40 medarbejdere.

Agilias produktions- og lagerchef Jens Iversen takkede Frost Larsen arkitekterne for ”deres store arbejde med oplæg og udfærdigelse af endelige tegninger, samt det rådgivende ingeniørfirma Hamiconsult for deres arbejde med Agilias projektteam.

- Jeg vil også takke jer håndværkere, som har gået herude siden midt januar. Mange af jer kommer til at være her til den bitre ende. Vi kan jo følge jeres fremskridt på nærmeste hold, og I gør det godt, men ikke mindst, I gør det sikkert. Det er meget vigtigt for os, at jer der går her til dagligt, kommer hjem til fyraften hver dag, i samme stand som i kom, sagde Jens Iversen, der sammen med de øvrige Agilia-medarbejdere glæder sig til at tage byggeriet i oktober-november.

Agilia, der producerer foder til landbruget og tidligere hed Agro Korn, har engelske ejere – og de fik en særlig hilsen fra Jens Iversen, der fik grinet frem hos de forsamlede på byggepladsen.

- Der er ingen af vores engelske kollegaer her i dag. De ville gerne, men de var usikre på, hvad et rejsegilde var, og da jeg oversatte det til ”erektion party”, så meldte de alle afbud, sagde Jens Iversen.

Byggeriet er lagt i hænderne på Skibbild Entreprise, der var repræsenteret af projektleder Karsten Lauridsen, som takkede Agilia og Hamiconsult for et godt samarbejde.

- Åbenhed samt en ligefrem, ærlig og rationel tilgang til de opgaver og udfordringer, som der jo altid kommer undervejs, har været og er kendetegnende for vores samarbejde. Denne indgang til et samarbejde er og forbliver afgørende for, at opgaverne, store eller små løses optimalt, sagde Karsten Lauridsen og takkede ligeledes håndværkere, underentreprenører og leverandører.

Det drejer sig om Sejer Pedersen (kloak- og jordarbejde) Mogens Lund(støbearbejde), Henning Sørensen EL, Gunnar Kristensen VVS, FTM Byg, Give Stålspær, Sunds Murerfirma, MK Byg og Give Elementer, m.fl.

Byggeriet skal stå færdigt omkring otkober/november. Foto: Jørgen Kirk
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Pas på den 300. bilist

Det er en af den slags førstepladser, vi helst vil være foruden. Men vi kommer ikke uden om det: Vestjyske bilister er landets mest drikfældige. I alt fald hvis man måler på antallet af spritbilister, som bliver fanget i politiets kontroller. Tallene er temmelig skræmmende: Politiet har i løbet af et år stoppet 13.259 tilfældige biler, og i dem sad 44 spritbilister; det vil sige, at der i gennemsnit sad en spritbilist en ud af trehundrede biler. Prøv lige at tænke lidt over det … Hvor mange biler passerer du, når du eksempelvis kører på vejen mellem Ringkøbing og Herning eller Skjern og Holstebro? Rigtig mange! Og for hver gang, du passerer nummer 299, møder du en spritbilist. Ikke nogen rar tanke! Især ikke når man tager i betragtning, at skræmmende mange ulykker involverer sprit. De seneste tal viser, at der, i perioden 2013-2017, blev dræbt 140 mennesker i trafikken i Danmark og 829 personer kom alvorligt til skade i ulykker med spirituspåvirket fører af et motoriseret køretøj. Hvorfor kører vestjyderne markant mere spritkørsel end andre danskere? Måske handler det i virkeligheden om noget så banalt, at vestjyske spritbilister tror, de kan slippe af sted med det, fordi vi bor i et tyndt befolket hjørne af landet med langt mellem politipatruljerne. Men rent faktisk ved vi det ikke. Derfor er det også godt, at politiet nu vil bruge den store mængde data, man har indsamlet, til at kortlægge spritbilisternes adfærd - ikke mindst, hvem de er, hvor gamle de er, og hvor og hvornår, de begiver sig ud på vejene. På den måde vil politiet kunne sætte ind med både forebyggende kampagner og spritkontroller. Men vi andre - det store flertal, der ikke kører spritkørsel, og ikke kunne drømme om at gøre det - kan også gøre noget. Vi kan først og fremmest gøre det socialt uacceptabelt at sætte sig bag rattet i påvirket tilstand, hvad enten det er til hverdag eller fest. Ser vi en person slingre ud mod bilen, kan vi stoppe vedkommende, bede ham eller hende aflevere nøglen, og sørge for, at de kommer godt hjem på anden vis. Vi har et ansvar for, at der ikke er nogen derude, der møder den 300. bilist.

Annonce