Annoncørbetalt indhold

4 Tips til markedsføring i dit lokale område

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

I dagens Danmark findes der mange mindre forretninger, hvis kunder kun befinder sig i nærområdet af den fysiske lokation. I disse tilfælde skal man ofte have en lidt anden strategi sammenlignet til markedsføring sammenlignet med andre virksomheder, hvis kundegruppe kan ses på national basis. En webshop skal i de fleste tilfælde anvende en anderledes markedsføringsstrategi modsat en lokal slagter, hvis kunder kun befinder sig i samme by.

1) Google My Business

Google My Business er de seneste år begyndt at spille en større og større rolle når man gerne vil findes på Google i lokalområdet. Årsagen til dette er, at mange anvender Google Maps til at finde generelle butikker, forretninger og lignende som kan servicere deres behov. Google My Business er et værktøj lavet af Google og giver virksomheden muligheden for at oprette en virksomhedsprofil og derefter vælge specifikke brancher og forretningsområder, som man gerne vil findes på i Google. Løsningen er ret simpel at implementere og samtidig meget effektiv til, at blive fundet på Google Maps.

2) Videoproduktion

Video produktion er også effektivt, da det giver muligheden for, at vise din forretning og samtidig også lokalområdet. Seerne vil hurtigt kunne engagere sig i videoen, hvis du viser lokalområdet, da mange personer vil kunne genkende dette og derved have en følelsesmæssig tilknytning. Derudover kan du hurtigt fremme dine budskaber med lyd og det visuelle aspekt, som gør at kunderne vil kunne genkende forretningen når de ser den fysisk.

3) Fysisk reklamemateriale

Aviser, reklamebannere og lignende har i de seneste årtier været meget populære, hvis man har skulle reklamere i lokalområdet. Selvom det er blevet mindre populært de seneste par år, så er det stadig meget effektivt. Fysiske avisannoncer er stadigvæk effektive, hvis segmentet er det rigtige. Dette skyldes at mange unge ikke længere læser fysiske aviser og anvender internettet i stedet for.

Hvis ens kunder generelt er ældre, så er aviserne stadigvæk en god mulighed, da man kan ramme ens kundegruppe meget bedre. Dette skyldes at ældre mennesker generelt anvender aviser mere end unge mennesker i dagens Danmark.

Hvis man er hyperlokal som fx en kiosk, så vil fysiske bannere foran butikken stadigvæk gøre stor gavn. Dette skyldes at beslutningsfasen for kioskkøb generelt er langt kortere, hvilket leder til flere impulskøb. Mange folk er tilbøjelige til at gå ind i kiosken hvis de pludselig føler en tørst eller gerne vil have noget hurtigt slik.

4) Lokal SEO

SEO er søgemaskine optimering og anvendes til, at dukke op på søgemaskiner som blandt andet Google. I dagens Danmark vil mange mennesker anvende Google, hvis de gerne vil have specifikt information som fx en forretningslokation, hvor man kan få produkter og lignende.

Hvis man er en lokalforretning som fx en cykelhandler, så kan det godt give mening at dukke op på søgninger, som fx ”cykelhandler tæt på mig”. På den måde vil man kunne finde mange kunder, som har et oprigtigt behov for ens ydelser, samt befinder de sig i nærområdet.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.