Annonce
Sport

Ærgerlig Fuglsang retter blikket mod Vuelta a España

Anne-Christine Poujoulat/Ritzau Scanpix
Jakob Fuglsang regner ikke med at skulle holde en lang pause. Han satser nu på Vueltaen og VM.

Cykelrytteren Jakob Fuglsang forventer snart at være tilbage på cyklen efter sit styrt, der tirsdag kostede ham den videre deltagelse i Tour de France.

Fuglsang skal have skannet sin hånd onsdag formiddag, og hvis skanningen ikke viser tegn på brud, håber han at kunne begynde træningen engang i den kommende uge.

- Der er stadig Vuelta a España, italienske endagsløb og VM sidst på sæsonen.

- Der er mit mål at komme til Vueltaen. Vi har tidligere snakket om, at jeg skal køre løbet som forberedelse og for at hjælpe Miguel Ángel López.

- Nu må vi se, hvor længe jeg er ude, og hvordan jeg har det, når jeg er tilbage på cyklen. Men jeg er nok mere motiveret for at komme tilbage og forsøge at vise noget i Vueltaen, siger Fuglsang.

Hans Tour de France sluttede omkring 27 kilometer fra målstregen i Nimes tirsdag eftermiddag, da han styrtede og slog sig voldsomt.

Danskerens hånd hævede kraftigt op, men det viste sig senere, at han er sluppet uden brud.

- Humøret er bedre her 14-16 timer senere. Selvfølgelig var humøret ikke i top i går (tirsdag, red.). Det var ikke det, jeg var kommet efter. Det var noget lort.

- Først tænkte jeg, okay, nu må vise at komme videre, indtil jeg fik øje på hånden. Jeg har aldrig set noget lignende. Jeg var selv overbevist om, at noget var brækket.

- Jeg kunne måske med hiv og sving og med alle holdkammeraternes hjælp være kommet i mål en halv time efter feltet. Men dagen i dag ville have været endnu værre, og tre dage i bjergene ville have været til ingen verdens nytte.

- Det er ærgerligt og bittert, men der er ikke noget at gøre ved det nu, siger Astana-kaptajnen.

Den 34-årige dansker kneb en tåre, da han satte sig ind i ambulancen.

- Det gjorde jeg. Det gør jeg ikke ret tit. Men skuffelsen og smerten var stor nok. Det var ikke til at holde tilbage på det tidspunkt

- Det var en kæmpe skuffelse. Vi var på vej ind i den afsluttende fase og de etaper, som jeg havde forberedt mig ekstra godt på. Der var stadig mulighed for at lave noget i klassementet, siger Jakob Fuglsang.

Da Fuglsangs Tour sluttede, var han placeret på niendepladsen i det samlede regnskab.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ringkøbing-Skjern

Flertal bakker op om habilitets-undersøgelse i Ørskov-sag

Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Erhverv

Primo Tours har gæster nær karantæneramt hotel: Indtil videre skal folk bare nyde deres ferie

Ringkøbing-Skjern

Viceborgmester beder om ekstern undersøgelse i Ørskov-sag: Kan ikke leve med beskyldninger

Annonce